Am scris și încă voi mai scrie

În ultimii doi ani de zile mi-am dedicat o foarte mare parte din timp creației literare, pe care iată, astăzi, o pot aduce înaintea publicului larg. Din pasiune s-a născut dorința, iar din dorință a luat naștere fapta. Nu consider că a fost greu, însă nici ușor nu a fost, dar rodul muncii mele îl văd acum copt și numai bun de gustat. Grădina este încă plină - să continui a vorbi metaforic - însă timpul va hotărî când va fi din nou vremea pentru cules. Până atunci, vă invit să cunoașteți conținutul acestor lucrări, care pot fi achiziționate de la Galeria de Artă Iosif Tellman din Lupeni sau de la mine personal, la adresa de e-mail universalis.info@yahoo.ro.
Bogdan Adrian Gîscă

vineri, 6 iunie 2014

Mineriada Culturală a Liceenilor

Am participat în această dimineață, alături de nume mari ale literaturii hunedorene, dar nu numai, la o activitate culturală de mare calitate, intitulată Mineriada Culturală Internațională a Liceenilor. Evenimentul, al cărui organizator a fost scriitorul și jurnalistul Ștefan Nemecsek, s-a desfășurat în sala de consiliu a Primăriei Vulcan. Gazda noastră la acest eveniment a fost primarul municipiului, dl. Ghorghe Ile.
Am avut astăzi onoarea să cunosc și să leg prietenii cu personalități de mare valoare ale culturii românești, printre care domnii Ioan Velica, președintele Filialei Hunedoara a Ligii Scriitorilor din România, prof. dr. Tiberiu Lepădătoni, prof. Radu Igna, membru al Uniunii Scriitorilor din România, scriitorul Ion Urda și mulți alții. Cu o parte dintre distinșii domni am făcut schimb de publicații și păreri, urmând ca în viitorul apropiat să ne reîntâlnim și cu alte ocazii. Din partea d-lui Ion Urda am primit două volume din creațiile sale, Solie cu pană de înger și Zâmbete printre ruine, precum și două reviste de ariergardă culturală și deschidere internațională din partea Asociației cultural-umaniste și științifică Provincia Corvina din Hunedoara.
În cadrul acestui eveniment s-au acordat elevilor înscriși în concurs mai multe premii, unul de foarte mare importanță fiind oferit lupenencei Florentina Balint, o elevă talentată care compune cu multă pasiune versuri frumoase, din suflet, pentru suflet. 
Pe lângă implicarea dl. Nemecsek și a Primăriei municipiului Vulcan, la buna desfășurare a acestui eveniment au participat și alți susținători, printre care Casa Regală a României, Muzeul Civilizației Dacice și Romane din Deva, Liga Scriitorilor din România, Ambasada României din Regatul Suediei și Ambasada României din Regatul Norvegiei, Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România, Academia Olimpică Română - filiala Râmnicu Vâlcea și Consulatul Onorific al României din Solvesborg, Regatul Suediei.
Aceste eveniment cultural desfășurat la Vulcan va fi prezentat și promovat în perioada 22 - 28 iunie la Casablanca, în Maroc, în cadrul unui Festival Internațional organizat acolo.
Pentru mine personal, cea mai mare surpriză a reprezentat-o faptul că, în foarte scurtă vreme de la debutul literar, am primit numeroase aprecieri, susțineri și încurajări, dar mai ales prima diplomă de merit, oferită din partea Asociației Culturale Iosif Tellman din Lupeni și înmânată de doamna Antoneta Duban. Această diplomă reprezintă o încununare a muncii mele și a strădaniei depuse în elaborarea unor lucrări literare valoroase. 
În cadrul acestui eveniment am fost invitat de dl. Ștefan Nemecsek să fac o prezentare a celor trei cărți apărute sub semnătura mea, cuvinte care au stârnit interesul celor prezenți în sală, fapt care m-a bucurat nespus de mult. 
Pentru ca această zi să fie pentru mine una încununată de succes total, am primit din partea unora dintre autorii cu mare vechime în tainele scrisului prezenți de față, câteva propuneri viitoare de colaborare.
În final, vreau să mulțumesc încă odată tuturor acelora care au crezut în puterea mea de creație, m-au susținut și și-au arătat în continuare disponibilitatea de a mă susține, familiei mele, prietenilor și mai ales iubitei mele Irina, care este cel mai important critic și colaborator al meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu